Här finns information hur anmälan till vår verksamhet går till

För att kunna boka en kurs krävs att du har skapat ett konto.

När vi har nya kurser eller får lediga platser öppnas funktionen att skapa konto. När detta är aktuellt står det väl synligt på hemsidan.

När du skapat ett konto har du möjlighet att logga in direkt och boka lediga platser och få en bokningsbekräftelse omgående.

Tänk på att!

Det är viktigt att föräldrar som bokar åt sina barn vet med sig ungefär på vilket nivå barnet ligger innan anmälan görs. Information om vilka förkunskaper som krävs, våra olika nivåer, grupper och priser finns att läsa under sektionen Sim- och teknikskola.

Kursstarter

Vi har kursstarter till vår ordinarie verksamhet i september varje år. Kurs är höst med fortsättning våren. Kommer man in i sådan kurs är man medlem i klubben och man får då alltid erbjudande att fortsätta.

Restplaster för externa släpps platser för hösttermin under augusti månad och för vårterminen i slutet av december månad !

Simskola

Till Simskolan öppnar vi normalt för nystartade grupper i månadsskiftet juni/juli. Vi har ingen kö till verksamheten utan "först till kvarn" gäller.

Restplaster släpps platser för hösttermin normalt i slutet av  juni månad och för vårterminen i slutet av december eller början av januari månad !

Tekniksim

Till Tekniksim är det samma procedur som simskolan, med skillnaden att vi först rekryterar simmare från vår simskola innan vi öppnar platser för externa sökande. Eventuell uppsimning/provträning för nya medlemmar sker innan terminsstart i slutet av augusti.

Provträning

Vi kan tyvärr inte erbjuda "provträning" i ordinarie verksamhet, MEN det går alltid bra att anmäla sig till våra intensivkurser (april/maj) samt sommarsimskolor(juni-aug). Vid dessa tillfällen kan vi ta reda på hur mycket barnet kan och vilka nivå som passar.

Vi tipsar om att vara inne på vår hemsida löpande om man vill få plats !